The keeper of the vehicle has the option of a so-called exemption if he can prove that he did not use the vehicle at the time of the offense. The cases are as follows.

Pursuant to the Kkt., the keeper of the vehicle is exempted from paying the administrative fine if the motor vehicle - unlawfully (for example as a result of theft) - came out of his possession before the date of the offense and proves (by means of a report, suspension decision) that the prior to the service of the decision, initiated the appropriate official procedure.

The keeper of the vehicle shall also be exempted from the payment of the administrative fine if the vehicle was made available to another natural or non-natural person prior to the offense and by a statement of the person using it in a private document of full probative value * or in the case of motor vehicles subject to special legislation- may be involved in road traffic by means of a journey form or a bill of lading, which contains:

  • the magisterial marking of the vehicle,

  • the name, place of birth, time and address of the natural person operator and customer used,

  • in the case of a keeper and user of the vehicle of a non-natural person, the name and address of its registered office (premises),

  • and an indication of the period for which the user has taken over the use of the vehicle from the keeper of the vehicle.

 

Pursuant to the relevant government decree, the authority shall impose an administrative fine on the 70th day after the commission of the offense in respect of Section 21 (1) (a) - (g) of the Public Procurement Act, you must deliver it to the customer within 150 days. The time limit of 70 days shall not apply in proceedings for the imposition of an administrative fine on the user, in appeal proceedings, in judicial review or in any new proceedings ordered in such proceedings.

 

Initiated first instance proceedings for the violation specified in Section 21 (1) a) -g) of the Public Procurement Act within four months after the violation of the regulation, initiated first instance proceedings for the violation specified in Section 21 (1) h) must be completed within five months of.

 

 

*Unless proven otherwise, the private document shall serve as full proof that the issuer has made, made or accepted the declaration contained therein, provided that one of the following conditions is met:

  • the exhibitor wrote and signed the deed by hand;

  • two witnesses certify by signing the document that the exhibitor has signed the document not written by him or her or has acknowledged his or her signature as a handwritten signature before them; the place of residence (address) of the witnesses must also be indicated on the document;

  • the signature of the exhibitor on the document is authenticated by a court or notary;

  • the document issued by the entity in the course of its business has been duly signed;

  • a lawyer (legal adviser) proves by duly countersigning the document prepared by him that the exhibitor has signed the document not written by him or has acknowledged his signature as his own signature, or the content of the electronic document signed by the issuer's qualified electronic signature is the same as the electronic document prepared by the lawyer;

  • the exhibitor has placed a qualified electronic signature on the electronic document.

 

  

 

Elindult az Adatvédelmi Portál

 

Tisztelt Látogató!


Az Európai Parlament és a Tanács a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 (2016. április 27.) rendelete (általános adatvédelmi rendelet) 30. cikke, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 25/E. § (1) bekezdéséből eredő kötelezettség alapján a Rendőrségi adatkezelő szerveknek eleget kell tenni – az érintett előzetes tájékoztatását biztosító – adatvédelmi nyilvántartásaik, valamint az Infotv. 33. §. (2) bekezdés c) alpontja alapján a közérdekű adataik közzétételének.

Ennek érdekében 2023. február 15. napjától elérhetővé vált a Rendőrség Adatvédelmi Portálja.

Az Adatvédelmi Portál felső menüsorában témakörök szerinti bontásban az alábbi menüpontokból választhat:

  • Anonimizált határozatok;

  • Pilóta nélküli légi jármű alkalmazása;

  • Adatvédelem;

  • Közérdekű adatok.

Az Adatvédelem menüpont alatt a Rendőrség egységes adatvédelmi nyilvántartása, valamint az egyes rendőrségi adatkezelő szervek elektronikus adatvédelmi nyilvántartásai érhetőek el.

A menüpontra kattintva a jobb oldali menüsorban megjelenik a Rendőrség Adatvédelmi Nyilvántartása, illetve alatta az egyes rendőrségi adatkezelő szervek adatvédelmi nyilvántartása.

Az adatvédelmi nyilvántartásokban az egyes adatkezelések kapcsán az előzetes tájékoztatást biztosító érintetti tájékoztatók tárgykör szerint csoportosítva külön menüpontok alatt találhatók.

Az adott adatkezelő szerv kiválasztásával tájékoztatást kap a szerv adatvédelmi tisztviselőjének elérhetőségi adatairól. A bal oldali menüpont alatt található az adatkezelő szerv által folytatott adatkezelések listája szakterületi bontásban ügytípusonként. 

Az egyes szakterületekhez tartozó adatkezelések fül megnyitását követően megismerheti az adott szakterülethez tartozó érintetti tájékoztatók megnevezését, illetve annak tartalmát. Az érintetti tájékoztatók PDF formátumba kerültek feltöltésre. A PDF ikon kijelölésével az érintetti tájékoztatók megtekinthetők, továbbá letölthetők.


A Közérdekű adatok menüpont alatt az Infotv. 33. § (2) bekezdés c) alpontja alapján a rendőrségi szervek kötelesek az általuk kezelt, kötelezően nyilvánosságra hozandó közérdekű adatokat a Rendőrség honlapján közzétenni, valamint az Infotv. 37/A. §-ban meghatározottaknak megfelelően az egységes közadatkereső rendszerhez csatlakozni. Ezen közzétételi kötelezettség teljesítése érdekében az adatvédelmi portálon ismerhetők meg az egyes rendőrségi szervek általános, különös és egyedi közzétételi listáin szerepeltetett közérdekű adatok.

A jobb oldali menüsorban az egyes adatkezelő szervek kiválasztását követően, a bal oldalon megjelennek az adott szerv elérhetőségi adatai, melyet az általános, különös és egyedi közzétételi listák követnek. Az egyes közzétételi listák megnyitását követően közzétételi egységek válnak elérhetővé.

Az egyes közzétételi egységekhez tartozó adatok PDF formátumba kerültek feltöltésre. A PDF ikon kijelölésével az közzétételi egységhez tartozó adatok megtekinthetők, letölthetők, továbbá adott közzétételi egység tekintetében az abban megjelenített link segítségével, arra kattintva érhető el a feltöltött adattartalom.

A számottevő érdeklődésre tekintettel külön menüpontban tüntettük fel a különös közzétételi lista VII. közzétételi egységében jelölt, „a büntetőeljárásról szóló 2017. évi XC. törvény 817/B. § (1) bekezdése szerinti határozatokra” vonatkozó, valamint az egyedi közzétételi lista IV. közzétételi egységében foglalt „Pilóta nélküli állami légijármű alkalmazásával” összefüggő adatokat a következők szerint.


Az Anonimizált határozatok menüpont alatt azok a közhatalom gyakorlásával vagy közvagyon kezelésével kapcsolatos, a büntetőeljárásról szóló 2017. évi XC. törvényben meghatározott kiemelt bűncselekmények anonimizált rendőrségi határozatai tekinthetők meg, amelyekkel összefüggésben felülbírálati indítvány benyújtásának van helye. A menüpont alatti tájékoztatóban, illetve a letölthető dokumentumban megtalál a felülbírálati indítvány benyújtásával kapcsolatos minden fontos információt.

A jobb oldali menüsorban feltüntetett adatkezelő szerv kiválasztását követően a megadott keresési feltételek alapján nyílik lehetőség a határozat keresésére.

Az oldalon keresztül, a jobb oldalon található TOVÁBB à gombra kattintva érhetőek el továbbá az Ügyészség és a Nemzeti Adó-és Vámhivatal által feltöltött anonimizált határozatok is.


A Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 42. § (1) bekezdése alapján a rendőri intézkedéssel, illetve a szolgálati feladat ellátásával összefüggésben a pilóta nélküli állami légijármű alkalmazásával készített képfelvételek kapcsán az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv közzétételre kötelezett. Ebből kifolyólag a Pilóta nélküli légi jármű alkalmazása menüpont alatt a jobb oldalon megjelenő adatkezelő szervek szerinti bontásban a látogató bal oldalon kiválasztott adatkezelő szerv adatkezelésével összefüggésben a következőkről tájékozódhat:

  • a rendőrségi adatkezelő szerv megnevezéséről;

  • az adatvédelmi tisztviselő személyéről és elérhetőségéről;

  • az adatkezelés jogalapjáról;

  • az adatkezelés céljáról;

  • a megfigyeléssel érintett terület beazonosításához szükséges adatokról;

  • a megfigyelés tervezett időszakának megjelöléséről.

More Blog Entries

Karbantartás a Rendőrség Adatvédelmi Portálján

Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk, hogy tervezett verzióváltás miatt 2023. április 18. ...

0 Comments